شارك في فيسبوك شارك في تويتر شارك في واتساب

9 شرط موفقیت سرمایه گذاری شما در مغازه های تجاری در ترکیه

28/02/2024 سرمایه گذاری در ترکیه 2709 9 شرط موفقیت سرمایه گذاری شما در مغازه های تجاری در ترکیه

عناوین مقاله

روند های سرمایه گذاران در ترکیه متعدد می باشد، کشوری که به یک مرکز فوق العاده ای برای سرمایه گذاری به خصوص در دوران اخیر تبدیل گردید. تعدادی از آنها سرمایه گذاری در آپارتمان های مسکونی را ترجیح می دهند چه اماده باشد چه در دست ساخت، وبخشی از آنها سرمایه گذاری در مغازه های تجاری (فروشگاه ها) را ترجیح می دهند. و در هر گرایشی فرصت های موفقیت وجود دارد که به عوامل متعدد گره خورده است. و با توجه به چرخش چشمگیر و موفقیت محسوسی که بازار املاک در ترکیه به طور کلی و در استانبول به طور ویژه شاهد آن است، می توان گفت که ترکیه به کشوری برای جذب سرمایه گذاران از هر جای جهان تبدیل شده است.

فرصت های سرمایه گذاری در مغازه های تجاری در ترکیه:

سرمایه گذاری در مغازه های تجاری یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه شمرده می شود ، بلکه بر  سرمایه گذاری در آپارتمان ها پیشی می گیرد . زیرا قیمت های مغازه های تجاری در ترکیه به سرعت آفزایش می یابد و شاید بیشتر از آپارتمان ها باشد . همچنین در بلند مدت ، درآمد تجاری آن بیشتر بوده و هزینه های نگهداری کمتر از املاک مسکونی می باشد . شایان ذکر است که قیمت مغازه های تجاری با آفزایش خدمات و  امکانات رفاهی مجاور آن آفزایش می یابد ، برای مثال ، اگر مغازه تجاری شما در یکی از شهرهای نو قرار دارد ، قیمت آن با آفزایش امکانات رفاهی ، حمل و نقل و خدمات مجاور آفزایش خواهد یافت .

هر علاقه مند به سرمایه گذاری در یک مغازه تجاری در ترکیه به منظور انجام فعالیت های تجاری موفق ، یا به قصد سرمایه گذاری این ملک و اجاره آن ،  یا حتی  باز فروش آن به قصد سود ، می تواند بهترین گزینه خرید یک دفتر ، یک مغازه یا هر ملک تجاری را پیدا کند که نتایج خوبی برای سرمایه گذاران به همراه دارد.

مهمترین نکاتی که هنگام سرمایه گذاری در مغازه های تجاری باید در نظر گرفت:

1- جایگاه مغازه تجاری:

جایگاه پراهمیت ترین مسئله در رابطه با سرمایه گذاری در مغازه های تجاری می باشد ، مغازه باید در یک منطقه پرجمعیت واقع شود  و خدمات حمل و نقل برای آن فراهم شود . علاوه بر این ، سطح درآمد در این منطقه بسیار مهم است . برای مثال ، سرمایه گذاری در یک مغازه تجاری که به یک فروشگاه یا یک برند معروف (مانند بیم یا A101) اجاره داده شد و ادامه قرارداد اجاره می تواند به طور متوسط ​​بازده ماهانه ای را ایجاد کند که در بلند مدت شاید تا 7-6 % از ارزش مغازه برسد ، آفزایش قیمت با توجه به سرمایه گذاری ها و پروژه های زیر ساختی که می تواند به آفزایش تعداد جمعیت ، تردد پیادگان و درآمد منجر شود ، مشخص می گردد ، این مسئله هنگام اجاره مغازه بسیار مهم است .

2- آیا ملک از ابتدا به عنوان مغازه تجاری ایجاد شد یا اینکه بعدا به مغازه تجاری تبدیل شده است؟

باید اطمینان حاصل کرد که مغازه به عنوان ملک تجاری طراحی و ایجاد شده است، این امر باید به وضوح در سند مالکیت درج شده است. زیرا بسیاری از خانه ها به فروشگاه تبدیل می شوند سپس فروخته یا اجاره می شود. این مسئله در برخی از بخش ها مشکلی ایجاد نمی کند ، ولی در تعدادی از بخش های دیگر ، در مرحله مجوز گیری مشکل ساز می شود . همچنین باید اطمینان حاصل کرد که انبار یا طبقه زیر زمین ملک در سند مالکیت ثبت شده است. چراکه در برخی از مغازه ها، زیرزمین یا قسمت های دیگر بعد از بازسازی به مغازه اضافه می شوند و شاید وضعیت آن وخیم شود. همچنین، قبل از خرید مغازه، باید اطلاع پیدا کرد که آیا این ملک دارای هر نوع حاشیه نویسی از سوی اداره ثبت املاک یا اداره تقسیم مناطق در شهرداری می باشد یا نه.

3- نمای ویترین مغازه تجاری:

نمای ویترین مغازه نیز یکی از مسائل مهم شمرده می شود، چراکه ویترین مغازه جایی برای تبلیغات و آگاهی های مغازه محسوب می شود، بنا بر این، بسیار پراهمیت می باشد . برخی از مغازه هائی که دارای نمای بزرگ هستند می توانند درآمد خود را از طریق اجاره قسمتی از ویترین خود به دیگر برندهای تجاری آفزایش دهند.

4- آیا جلوی مغازه پارکینگ  وجود دارد یا نه؟

این مورد یک عامل برای جذب مشتریان با ماشین های شخصی می باشد، ودر آینده باعث آفزایش قیمت مغازه می شود .

5- آیا هزینه های تعمیر و پشتیبانی وجود دارد یا نه؟

هزینه های جانبی که پس از خرید ملک متحمل می شود جزو عواملی است که هزینه کلی را آفزایش می دهند، ولی به طور کلی، مستاجران طراحی دکوراسیون و کارهای ئیگر را بر اساس نیاز خود و با بودجه شخصی اجرا می کنند ، این مسئله یکی از عوامل برتری سرمایه گذاری در املاک تجاری به ویژه در مغازه های تجاری بر سرمایه گذاری مسکونی می باشد .

6- مقاومت در برابر زلزله:

اگر مغازه نوساز باشد ، باید اطمینان حاصل کرد که بر اساس اصول مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله ساخته شد .

7- زیرساخت فروشگاه:

به عنوان مثال ، دودکش ها ، تهویه مناسب ، زیرساخت سرویس های بهداشتی و فضاهای بزرگ بدون ستون در هنگام استفاده از مغازه در زمینه تغذیه بسیار مهم است .

8- شناسائی هویت مستاجر قبل از خرید مغازه اگر در حال اجاره بود:

سرمایه گذار باید اطمینان حاصل کند که آیا مستاجری که از مغازه مورد نظر استفاده می کند یک شرکت تجاری یا یک مستاجر بلند مدت می باشد حتی اگر یک شرکت نباشد ، زیرا توانائی مستاجر در انجام فعالیت های تجاری و پرداخت هزینه های مغازه عامل اطمینان پخش در توانائی مستاجر  برای پرداخت کرایه مغازه می باشد .

9 – مدت بازگشت سرمایه از درآمد اجاره:

آگاهی از مبلغ اجاره پرداختی و حساب تعداد سالهای لازم برای بازگشت مبلغ پرداخت شده ، از مهمترین مواردی هستند که باید هنگام خرید مغازه تجاری به آنها توجه کرد . این مدت معمولا بین 30 الی 10 سال متفاوت است . جایگاه مغازه تجاری و وضعیت قانونی آن هنگام خرید از جمله عوامل تاثیرگذار بر مدت این دوران هستند "آیا مغازه بعنوان مغازه تجاری خریده شد یا بعنوان مسکن ، سپس به یک مغازه تجاری تبدیل شد ؟" .

خلاصه موارد فوق ، سرمایه گذاری در املاک و مغازه های تجاری یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه به خصوص در استانبول محسوب می شود ، زیرا شرایط مناسب آن از جمله رونق بازار املاک و تسهیلاتی که دولت در این زمینه ارائه می دهد ، مهیا می باشد .

ادامه مطلب اقرأ أقل

پروژه های برجسته

شروع می شود از

$ 316.500

شروع می شود از

$ 83.000
پروژه های بیشتر

مشاوره فوری املاک و مستغلات

+90 555 160 50 00
whatsapp-icon