شارك في فيسبوك شارك في تويتر شارك في واتساب

شرایط موفقیت خرید یک آپارتمان در حال ساخت در ترکیه به قصد بازفروش

28/02/2024 سرمایه گذاری در ترکیه 1119 شرایط موفقیت خرید یک آپارتمان در حال ساخت در ترکیه به قصد بازفروش

عناوین مقاله

بسیاری از افراد، به قصد سرمایه گذاری، به خرید یک آپارتمان یا یک ملک در یک پروژه ای در حال ساخت یا قبل آغاز ساخت آن اقدام می کنند. مطمئنا، همه افرادی که به دنبال خرید یک آپارتمان در ترکیه هستند اطلاع از تخولات بازار املاک در ترکیه ندارند. این روش دارای مزایای متعددی است که می تواند سودی خوبی برای سرمایه گذار به همراه داشته باشد، ولی در عین حال صد درصد بدون ریسک نیست. با این وجود، سود و منافعی که سرمایه گذار می تواند به دست بیآورد ارزش ریسک پذیری دارد.

مزایایی که سرمایه گذار را به خرید یک آپارتمان در حال ساخت تشویق می کند چیست؟

هنگام صحبت از خرید یک آپارتمان در حال ساخت، قیمت پایین این پروژه اولین مزیتی است که به ذهن آدم خطور می کند. و می توان آن را نوعی سرمایه گذاری با سرمایه اندک در ترکیه شمرد، زیرا این کار با توجه به قیمت آپارتمان در ترکیه که همیشه در حال آفزایش می باشد، یک فرصت بسیار مناسب را برای سود آوری فراهم می کند، در ضمن، نرخ سود از یک پروژه به دیگری متفاوت است. این نوع از سرمایه گذاری می تواند سودی بیشتر از سود سرمایه گذاری در یک آپارتمان آماده محقق کرد. همچنین، قیمت آپارتمان در حال ساخت به محض اتمام ساخت آفزایش خواهد یافت. سرمایه گذار می تواند آپارتمان را طبق میل خودش انتخاب کند. همین طور می تواند نما و زمینی را که آپارتمان روی آن ایجاد خواهد شد مشخص کند. علاوه بر آن، با توجه به اینکه آپارتمان هنوز ساخته نشد امکان اجرای برخی تغییرات وجود دارد. و اگر شرکت مجری پروژه با بانک ها توافق نامه ای امضا کرده باشد، بانک های طرف قرارداد می توانند وام های جذاب و بدون بهره را به سرمایه گذار ارائه بدهند.

ریسک هایی که شاید سرمایه گذار هنگام خرید آپارتمان در حال ساخت با آنها روبرو شود چی هتستند؟

ورشکستگی پیمانکار، عدم تکمیل پروژه یا تاخیر در انجام آن شایعترین ریسک های خرید آپارتمان در حال ساخت هستند. سختگی های تامین مالی پروژه ای که پیمانکار با آن روبرو می شود شایعترین دلیل شکست پیمان، ترک ساخت یا طولانی فرآیند آن هستند. این سختگی ها ممکن است ناشی از سوء مدیریت و برنامه ریزی باشد، همچنین می تواند به دلیل اثرات منفی بازارهای اقتصادی بر بازار ساخت وساز باشد که هزینه های پیش بینی نشده به همراه دارد.

باید بدانید که هنگام خرید آپارتمان در حال ساخت در ترکیه شما نیز ریسک بزرگی می کنید . بسیاری از افراد قربانی این مسئله شدند . نمونه های متعددی برای ناتوانی پیمانکار در انجام تعهدات خود، یا حبس وی، یا گلاهبرداری از مردم وجود دارد. همچنین شاید میان شرکت ساخت وساز و مالک زمین اختلافاتی به وجود بیاید.

چرا پیمانکاران به فروش آپارتمانهای در حال ساخت اقدام می کنند؟

معمولا، پیدا کردن منابع تامین مالی برای ادامه پروژه دلیلی است که آنها را به انجام این کار سوق می دهد. با توجه به نرخ سود وام های پرداختی به بانک ها، احیانا شاید فروش اپارتمان در حال ساخت با قیمتی قابل قبول بهتر باشد، وقتی که اتفاقاتی پیش بینی نشده از سوی پیمانکار رخ می دهد، ابتدا می تواند به اندازه نیاز آپارتمان و طبق برنامه ریزی خود آپارتمان بفروشد، ولی اگر سرمایه کافی به دست نیاورد شاید اتمام ساخت وساز در معرض خطر قرار بگیرد. و شاید این کار به یک نبرد برای تامین پول های پرداختی به جای سرمایه گذاری تبدیل شود.

چگونه می توان از سرمایه گذار محافظت کرد تا قربانی پیمانکار نشود ؟

بیمه اتمام ساخت وساز یکی از راه های حفظ حقوق سرمایه گذار هنگام خرید یک آپارتمان در حال ساخت می باشد. در مورد پروژه های نسبتا کوچیک، معمولا بیمه اتمام ساختمان ها الزامی نیست، ولی در پروژه های با بیش از 30 آپارتمان، بیمه اتمام ساختمان یا تضمین آن در قرارداد های پیش پرداخت اسکان ضروری است. زیرا اقدام سرمایه گذار به خرید اپارتمان بدون تضمین ساخت یا پروژه، شاید او را در معرض ورشکستگی پیمانکار یا مسایل منفی دیگر قرار دهد.

علاوه بر آن، آیین نامه فروش مسکن به صورت پیش پرداخت می تواند کمک کند، که در سال 2013 در قانون حمایت از سرمایه گذار شماره 6502 گنجانده شد، وهدف ان حمایت از سرمایه گذاران مایل به داشتن یک خانه در برابر معامله نا عادلانه و تشدید کنترل بر فروش آپارتمان ها می باشد. بنا بر این، رجوع به این آیین نامه قبل از خرید یک آپارتمان در حال ساخت بسیار مهم است.

شروطی که سرمایه گذار باید آنها را هنگام خرید اپارتمان در حال ساخت در ترکیه رعایت کرد:

  • شما باید جایگاه مجتمع مسکونی را با دقت بالا انتخاب کنید ، برای مثال ، نزدیک پروژهای جدید دولتی ، مانند پل ها یا پروژه های بزرگ مثل بیمارستانها یا پارک های جدید ، یا ایستگاه های مترو در حال ساخت ، یا مناطق مسکونی جدید . هدف از آن کسب سود قابل قبول پس از اتمام ساخت وساز در سطح منطقه و پروژه با هم است.
  • ابتدا باید از مجوز ساخت وساز اطمینان حاصل کرد. تعداد آپارتمان های طراحی شده برای خرید باید در مجوز ومدل پروژه یا تصاویر ارائه شده به سرمایه گذار به وضوح مشخص شود. می توان از کادرهای فنی مانند مهندسان و کارشناسان معماری ای متخصصان املاک مشاوره و کمک گرفت.
  • پیگیری پروژه های قبلی پیمانکار یا شرکت ساخت وسازی که پروژه مسکونی را مدیریت می کند. شرکت های که قبلا پروژه های موفق و معتبری را انجام داده اند احتمالی بیشتر دارد که این پروژه را بدون هیچ مشکلی تکمیل کند.
  • بررسی دفاتر ثبت اراضی "تاپو" برای اطمینان از موقعیت زمینی که ساختمان روی آن ساخته می شود در پهنه های ساختمانی.
  • هنگام امضای قرارداد با پیمانکار، باید تاریخ مشخص باشد و باید در مورد تاریخ تحویل آپارتمان شما تاکید شده باشد.
  • در متن قرارداد می توانید ویژگی های اپارتمانی که تحویل خواهید گرفت به طور مفصل مشخص کنید، از جمله متراژ "متر مربع"، تعداد طبقه ها، سمت آپارتمان، و حتی تعداد سرویس های بهداشتی. بنا بر این، از هر گونه سوء تفاهم یا سردرگمی جلوگیری می شود.
  • توجه به سند مالکیت آپارتمان. زیرا از طریق آن می توانید متوجه بشوید که آپارتمان شما دقیقا در کدام طبقه قرار دارد.
  • اطمینان از اجرای همه مزیت های ارائه شده به سرمایه گذار بسیار ضروری است. باید در مورد موقعیت، کارهای ساخت وساز و هزینه های مشابه با فرد مسئول قرارداد بست.

    با توجه به مطالب فوق، می توان گفت که سرمایه گذاری از طریق خرید یک آپارتمان در حال ساخت می تواند فرصتی جبران ناپذیر باشد، و سود مورد نظر را یا بیشتر آز آن به دست بیآورد. اما در مقابل، اگر سرمایه گذار آگاهی کامل از همه جزئیات مربوط به ساختمان، تحویل و پرداخت ها نداشته باشد شاید این نوع از سرمایه گذاری همراه با ریسک باشد. در این صورت، سرمایه گذار باید از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرد، مانند شرکت املاک داماس ترک که به مشاوره های شفاف را همه مشتریان خود ارائه می دهد.

ادامه مطلب اقرأ أقل

پروژه های برجسته

شروع می شود از

$ 318.200

شروع می شود از

$ 83.000
پروژه های بیشتر

مشاوره فوری املاک و مستغلات

+90 555 160 50 00
whatsapp-icon