شارك في فيسبوك شارك في تويتر شارك في واتساب

سرمایه گذاری در املاک تجاری فروشی در آنتالیا 2021

05/09/2023 سرمایه گذاری در ترکیه 515 سرمایه گذاری در املاک تجاری فروشی در آنتالیا 2021

عناوین مقاله

از نظر جمعیت، شهر آنتالیا با حوالی دو ملیون و 500 هزار نفر در رتبه پنجم در بین شهرهای ترکیه قرار دارد. نرخ رشد جمعیت در این شهر بین 1.5 الی 3.5 % سالانه متفاوت است که از میانگین نرخ رشد جمعیت این کشور که از 0.55 الی 1.6% متفاوت است بالاتر است. این شهر سالانه بیش از 100 هزار مهاجر را از همه شهرهای ترکیه و از خارج از کشور دریافت می کند. درآمد ناشی از فعالیت های تجاری ، 34% از کل درآمد ملی این شهر را تشکیل می دهد . بخش گردشگری در این شهر یکی از مهمترین بخش های اقتصادی از نظر فعالیت محسوب می شود، به این صورت که سالانه حوالی 15 ملیون گردشگر از این شهر بازدید می کنند، و این شهر حوالی 25% گردشگران خارجی را که به ترکیه سفر می کنند دریافت می کند. در سال 2020، علی رغم همگیری کرونا، بیش از 4500 محل کار در این شهر تاسیس شد. جالب توجه این است که شهر آنتالیا پس از شهر إستانبول رتبه دوم را از نظر تمایل اتباع خارجی به انتخاب آن به عنوان مرکز تجارت خود گرفت. تعداد محل های کار با سرمایه خارجی در شهر آنتالیا به بیش از 4 هزار محل کار رسید.

انواع املاک تجاری در آنتالیا:

املاک تجاری به عنوان املاکی شناخته می شود که در آن فعالیت های اقتصادی گوناگون را انجام می گیرد ، و دارای سه نوع می باشد ، مغازه های تجاری و دفاتر در رتبه اول قرار می گیرند ، پس از آن ، املاکی قرار دارد که برای مقاصد گردشگری مانند هتل ها و امکانات گردشگری به کار گرفته می شوند . همچنین املاک تجاری دیگر مانند انبارها و کارخانه ها وجود دارد.

اول: مغازه های تجاری:

مغازه های تجاری رایج ترین و محبوبترین املاک تجاری از سوی سرمایه گذاران در انتالیا است. مغازه های تجاری شامل چند نوع از نظر موقعیت می باشد که عبارتند از:

مغازه های تجاری تک:

که در کوچه های داخل محله واقع می شوند، و از نظر قیمت ارزانترین است، زیرا گروه هدف که معمولا ساکنان محله است محدود می باشد، نمونه آن سوپرمارکت ها، لوازم التحریر، لوازم خانگی وغیره است.

مغازه های تجاری بازاری:

به طور کلی در بازارهای عمومی شلوغ و خیابانهای استراتژیک در مراکز شهرها واقع می شوند و محبوبترین مغازه ها محسوب می شوند زیرا گروه مشتریان هدف آن وسیع تر است، و به دلیل تعداد زیاد مغازه های موجود در محل خود یک مرکز جذب کننده ای را تشکیل می دهند.

مغازه های تجاری مدرن:

شامل مغازه های مراکز خرید یا مجتمع های تجاری موجود در شهر می شود، و با توجه به خدمات متنوع ارائه شده توسط مدیریت این مراکز و مجتمع های خرید تا حدودی گرانتر است، و معمولا تعداد آنها محدود است و به ندرت برخی از آنها برای اجاره یا فروش ارائه می شود.

دوم: دفاتر تجاری

از اینکه این شهر یک شهر توریستی و با بخش خدمات معروف است، بسیاری از تجار فعال در بخش خدمات ترجیح می دهند مشاغل خود را در دفاتر تاسیس کنند. دفاتر نسبت به مغازه های تجاری دارای قیمت ارزانتر است. دفاتر در بسیاری از کارها و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند، در شهر آنتالیا انواع مختلفی از دفاتر وجود دارد مانند:

دفاتر ثابت:

سبک سنتی است و رایجترین سبک در این شهر می باشد، دارای متراژها و گزینه های متفاوت است، مستقل می باشد، کارفرما تامین تمام خدمات مورد نیاز کارکنان شاغل را بر عهده می گیرد .

دفاتر آماده:

این سبک از سبک سنتی مدرنتر است، به این صورت که فضای خاصی برای کارفرما و تیم او را برای انجام کارهای خود اختصاص داده می شود، و سرپرستان مجتمع همه خدمات مورد نیاز مانند منشیگری ، نظافت ، پرداخت قبوض و غیره را فراهم می کنند . این نوع از دفاتر مرغوبتر و گرانتر است زیرا در وقت کارفرما صرفه جوئی می کند تا به جای اتلاف وقت در تامین خدمات برای تیم خود روی کار تمرکز کند.

دفاتر اشتراکی:

عبارت از دفاتر مشترکی است که تعدادی از افراد در اطراف میزهای بزرگ در کار شراکت می کنند، این نوع از دفاتر برای کارهایی که توسط کامپیوتر انجام می شود و نیاز به فضای وسیع ندارد مطلوب است، و اغلب صاحبان مشاغل آزاد آن را ترجیح می دهند.

دفاتر مجازی:

عبار از دفاتر غیر واقعی است، شرکت هایی که نیاز به مکان خاصی ندارند از آنها برای دریافت آدرس دفتر هنگام تاسیس استفاده می کنند، ارزانترین انواع دفاتر است، سرپرستان مجتمع خدمات مختلفی را ارائه می دهند مانند پاسخگوئی به تماس های مشتریان یا اختصاص سالن جلسات در صورت نیاز.

سوم: سایر املاک تجاری

در هتل ها، امکانات گردشگری متنوع، کارخانه ها، انبارهای مختلف، مراکز کار و املاک تجاری دیگر خلاصه می شود. از آنجا که شهر آنتالیا یک شهر توریستی است، ملاحظه می شود که تعداد هتل ها در آن زیاد است. علاوه بر هتل های آپارتمانی، هتل های پانکولوف و میدان های کمپینک، سبک هتل ها با توجه به مساحت و خدمات آنها متفاوت است.

معیارهای سرمایه گذاری در املاک تجاری در آنتالیا:

موقعیت و اهمیت:

موقعیت بر قیمت املاک تجاری و خالی نماندن املاک تجاری و عدم اجاره آن برای مدت طولانی تاثیر گذار است ، مهمترین نکات مربوط به موقعیت از این قرار است:

  • ملک در مرکز شهر، یکی از مناطق مرکزی شهر یا یکی از خیابان های استراتژیک شهر واقع شود، و اینکه نمای املاک تجاری عریض و مشرف به جاده عابران باشد.
  • ملک تجاری در مجتمع ها، بازارها یا مراکزی واقع شود که دارای ماهیت مشابه ماهیت ملک مورد نظر باشد، مثلا مغازه تجاری در یک مرکز خرید یا بازاری واقع شود.
  • دارای موقعیت نزدیک به بزرگراه اصلی و خطوط حمل و نقل عمومی باشد.
  • در مجاورت امکانات مهم، مؤسسات دولتی مانند مؤسسات پزشکی، آموزشی، بانک ها، عابر بانک ها و امکانات دیگر واقع شود.
  • مشخصات ویژه: باید به توصیف ملک تجاری در مدارک رسمی توجه شود به نحوی که مناسب پروژه مورد نظر باشد، همچنین باید اطمینان حاصل کرد که ملک تجاری بدهی یا مالیات انباشته نداشته نباشد.

مناطق مطلوب از سوی سرمایه گذاران در املاک تجاری در آنتالیا:

به طور کلی، در 3 منطقه اصلی در مرکز شهر تمرکز دارد که عبارتند از منطقه مراد پاشا، منطقه کپز و منطقه کنیالتی.

مناطق خارج از مرکز شهر:  

با توجه به فعالیت زیاد تجاری و توریستی که منطقه آلانیا نسبت به مناطق دیگر شاهد آن است، این منطقه صدرنشین مناطق شهر آنتالیا از نظر اهمیت املاک تجاری به ویژه مرکز شهر می باشد، زیرا اغلب مغازه های تجاری و دفاتر در آن تمرکز دارند . همچنین منطقه محمودلار که در سالهای اخیر به دومین مرکز مهم در شهر آلانیا از نظر آفزایش اهمیت سرمایه گذاری املاک تجاری تبدیل شده است. منطقه کمیر و منطقه منافکت از جمله مناطق دیگری است که شاهد آفزایش تمایل سرمایه گذاران در املاک تجاری می باشد.

قیمت املاک تجاری در آنتالیا:

انواع سرمایه گذاری در املاک تجاری در آنتالیا:

بر اساس گزارش بانک مرکزی ترکیه تاکید شد که بازیافت سرمایه در املاک تجاری سریعتر از سایر املاک است. اینجا، انواع سرمایه گذاری در املاک تجاری را ذکر می کنیم:

سرمایه گذاری در املاک تجاری در دست ساخت:  

بسیاری از توسعه دهندگان تلاش می کنند املاک در دست ساخت خود را با قیمت های بسیار مناسب بفروشند تا نقدینگی مورد نیاز برای اتمام پروژه های املاک خود را به دست بیآورند. هر چه خرید ملک در پروژه های در دست ساخت در مراحل اولیه و زود هنگام باشد قیمت این ملک نسبت به خرید آن در مراحل بعدی ساخت ارزانتر خواهد بود، و هنگام اتمام پروژه قیمت املاک تجاری در این پروژه تا بیش از 40% آفزایش می یابد. ولی باید به چندین نکته توجه شود که یکی از آنها سابقه شرکت های توسعه دهنده، نام خوب و تجربه آن در زمینه توسعه املاک است.

خرید وفروش:

گاهی اوقات شرکت های توسعه املاک یا سرمایه گذاران فردی نیاز به پول نقد فوری دارند ، به این دلیل ، املاک موجود خود را به عنوان پیشنهاد تخفیف خورده برای تسریع در فروش آن ارائه می دهند ، در این مورد ، سرمایه گذار باید موقعیت و اهمیت ملک مورد سرمایه گذاری و تراکم جمعیت در منطقه انتخاب شده برای سرمایه گذاری را بررسی کند .

سرمایه گذاری به قصد اجاره:  

با توجه به درآمد ماهانه مستمر و آفزایش قیمت املاک تجاری در بلند مدت، این نوع از سرمایه گذاری رایجترین نوع در مورد املاک تجاری است، در این موارد، موقعیت ملک نقش بزرگی در فرآیند اجاره بلند مدت آن بازی می کند .

میانگین قیمت املاک تجاری در آنتالیا:

شهر آنتالیا در بین 10 شهر با بالاترین آفزایش در قیمت املاک تجاری در کشور قرار دارد، بر اساس شاخص های سال گذشته 2020، املاک تجاری در چهار سال اخیر تا 31% آفزایش واقعی قیمت را ثبت کرده است.  دوره بازیافت سرمایه ملک 18 سال برآوده شد، و میانگین قیمت هر متر مربع در املاک تجاری شهر آنتالیا 3328 لیر ترکیه است. قیمت مغازه های تجاری نسبت به سایر انواع املاک تجاری تا حدودی بالاتر محسوب می شود، میانگین قیمت هر متر مربع در مغازه های تجاری آنتالیا به 3704 لیر ترکیه در مقایسه با 3079 لیر ترکیه در مورد دفاتر تجاری رسید.

ویرایش: damasturk

 

پروژه های برجسته

شروع می شود از

$ 316.500

شروع می شود از

$ 83.000
پروژه های بیشتر

مشاوره فوری املاک و مستغلات

+90 555 160 50 00
whatsapp-icon