شارك في فيسبوك شارك في تويتر شارك في واتساب

وسایل نقلیه در منطقه اسنیورت 2021

05/09/2023 مناطق و شهرداریهای ترکیه 13461 وسایل نقلیه در منطقه اسنیورت 2021

عناوین مقاله

منطقه اسنیورت با تنوع نقاط حمل و نقل عمومی متمایز می شود مانند: ایستگاه اتوبوس، فرودگاه ، اسکله اتوبوس های دریائی ، متروبوس و ایستگاه قطاری که به مسافران کمک می کند تا در مدت کوتاه به سایر مناطق استانبول برسند . علاوه بر آن ، این منطقه با جاده  E-5 و TEM نیز متمایز می شود ، این دو جاده شریان های اصلی هستند که بار ترافیک استانبول را بر دوش می کشند .

وسایل نقلیه در منطقه اسنیورت:

اسنیورت بین یک شبکه مدرن از بزرگراه ها واقع می شود که سراسر شهر إستانبول را به هم متصل می کنند، واین شهر را با شهرهای دیگر وصل می کنند، از جمله:

1- بزرگراه E80

2- بزرگراه E5: خط متروبوس که مهمترین وسایل نقلیه إستانبول محسوب می شود از این بزرگراه عبور می کند.

3- بزرگراه D100

4- جاده TEM

از مهمترین وسایل حمل و نقل در این منطقه:

1- اتوبوس های حمل و نقل داخلی.

2- مینی بوس یا اتوبوس های کوچکی که محله های منطقه را به هم متصل می کنند، علاوه بر:

3- خط متروبوس در استانبول:

متروبوس Metrobüs از جاده E5  که شریان اصلی استانبول محسوب می شود عبور می کند ، و از بیلیک دوزو به اسنیورت سپس به مرکز استانبول به مسافرات خدمت رسانی می کند ، و دارای یک مسیر ویژه می باشد ، اتوبوس های آن دو کابین ، مدرن ، جادار ، تهویه شده و مجهز به انترنت رایگان هستند ، این اتوبوس ها دارای صندلی های مناسب همه اقشار جامعه از جمله سالمندان هستند ، و خدمت به ویلچر سواران نیز ارائه می شود که سهولت و سرعت جا به جائی  همه مسافران از اسنیورت به مرکز شهر به دور از اثرات ترافیک به ویژه در ساعات اوج تضمین شود . پس از ورود خط متروبوس قیمت املاک به ویژه قیمت آپارتمان ها در منطقه اسنیورت آفزایش یافت که این امر بر سود سرمایه گذاران در املاک تاثیر مثبت گذاشت.

اولین ایستگاه متروبوس یعنی ایستگاه " سوگوتلو چشمه " SÖĞÜTLÜÇEŞME  در سمت آسیائی استانبول واقع می شود ، و آخرین ایستگاه آن در بیلیک دوزو BEYLİKDÜZÜ  در نزدیکی شهر نمایشگاهی استانبول "تویاپ" TÜYAP واقع می شود .

خوبی متروبوس این است که رسیدن به هر ایستگاهی به این معنی است که شما قادر به جا به جائی به هر مکان در إستانبول هستید زیرا بسیاری از ایستگاه های متروبوس با ایستگاه های مترو، تراموا، مراکز و گره های مهم حمل و نقل در استانبول عبور می کنند.

4- متروی اسنیورت:

تلاش ها برای ایجاد یک خط جدید مترو در اسنیورت إستانبول ادامه دارد، این مترو در یک مدت کوتاه منطقه را با تعدادی از مناطق در مرکز شهر متصل خواهد کرد، و این امر به شدت بر قیمت املاک در این منطقه تاثیر خواهد گذاشت، همچنین کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت ها در محله های نزدیک ایستگاه های مترو به شدت آفزایش خواهد یافت.

فاز یکم متروی M7 یعنی محمود بیه – مجیدیه کوی در 28 اکتبر گذشته وارد خدمت به ساکنان إستانبول شده است، این مترو نخستین متروی اتوماتیک بدون راننده در سمت اروپائی إستانبول و دومین مترو در کل ترکیه پس از متروی اسکودار – چکمه کوی می باشد، طول این خط مترو حوالی 18 کیلومتر است، و این خط اولین فاز از سه فازی محسوب می شود که از قبل طراحی و برنامه ریزی شده بود، دو خط دیگر عبارت از محمود بیه – اسنیورت و مجیدیه کوی – کاباتاش هستند.

  • ما در این مورد، به تعدادی از آمارها اشاره می کنیم که این خط مترو را به سطح جهانی رسانده و تنها به ترکیه محدود نکرد، توضیحات به این شرح است:
  • این خط با ظرفیت 2160 نفر در هر مترو رتبه اول جهان را به خود اختصاص داد.
  • رتبه 9 اروپا و 21 جهان از نظر طول خط دارد.
  • در رتبه 24 جهان از نظر تعداد ایستگاه ها قرار دارد.
  • در رتبه 7 از نظر طول خط مترو بدون راننده محسوب می شود.

طبق اظهارات بلین البکوکین رئیس بخش سامانه راه آهن: با انتشار اوراق قرضه بین المللی در پایان سال گذشته ، آنها بودجه 220 ملیون یورئی را به متروی  Mahmutbey-Esenyurt اختصاص دادند ، از آن زمان کار در این پروژه به صورت فشرده آغاز شد ، ذکر می شود که کل دوره کار 1080 روز یعنی سه سال است . بنا بر این، انتظار می رود در سال 2024 این پروژه به اتمام برسد. این پروژه برای بیش از سه ملیون ساکنی که نمی توانند به متروی غرب شهر برسند بسیار مهم است.

این خط یک سرمایه گذاری مهم زیست محیطی محسوب می شود زیرا باعث کاهش ترافیک در مناطقی می شود که از آنها عبور می کند، علاوه بر آن، فاصله ها را کوتاه می کند و بار متروبوس را که یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل در استانبول محسوب می شود، کاهش می دهد.

 

مهمترین پروژه های املاک در اسنیورت:

https://damasturk.com/pe/property-for-sale/istanbul/esenyurt

 

 منابع: sozcu +degisikadam

ویرایش: damasturk

 

ادامه مطلب اقرأ أقل

پروژه های برجسته

شروع می شود از

$ 314.400

شروع می شود از

$ 83.000
پروژه های بیشتر

مشاوره فوری املاک و مستغلات

+90 555 160 50 00