شارك في فيسبوك شارك في تويتر شارك في واتساب

باشاک شهیر ، قبله گاه گردشگران در استانبول در سال 2021

28/02/2024 مناطق و شهرداریهای ترکیه 906 باشاک شهیر ، قبله گاه گردشگران در استانبول در سال 2021

عناوین مقاله

جایگاه ومشخصات منطقه باشاک شهیر:

باشاک شهیر در سمت اروپایی إستانبول واقع می شود، این منطقه به عنوان یک منطقه مستقل از میان 39 منطقه إستانبول در سال 2008 تاسیس شده است، تعداد ساکنان آن بیش از 469924 نفر می باشد، با توجه به آفزایش تعداد جمعیت در سه سال اخیر تعداد ساکنان باشاک شهیر به این رقم رسید است که نشان دهنده رونق و توسعه عمرانی و اقتصادی است که باشاک شهیر شاهد آن می باشد. باشاک شهیر از سه منطقه اصلی و 10 محله تشکیل می شود:

1) باشاک ریزیدنسز- اکیتیلی

2) التن شهیر- کایاباشی

3) باهچه شهیر. باهچه شهیر پر جمعیت ترین منطقه باشاک شهیر محسوب می شود، این منطقه طبق معیار های زندگی مدرن توسعه یافته است.

باشاک شهیر یک منطقه ای ایده آل برای کسانی است که مایل به فرار از روزهای شلوغ هفته هستند ، زیرا این منطقه شامل دریاچه باهچه شهیر می شود ، این ریاچه اولین و بزرگترین دریاچه مصنوعی در ترکیه می باشد ، مساحت آن 26000 متر مربع است . علاوه بر رستوران ها ، شهر بازی ها ، پاشگاه های خصوصی و قهوه خانه ها، فضاهای وسیعی از باغ ها به مساحت 300 هزار متر مربع اطراف دریاچه را در برمیگیرد . اما کسانی که دوست دارند در زیر درختان کاج قدم بزنند ودر تماس مستقیم با طبیعت باشند می توانند در پارک طبیعی Samlar  ، خانه تاریخی آزاتلی Azatlı Gunpowder House و غار های Yarımburgaz که به عنوان مناطق باستانی طبیعی درجه یک در سال 2001 اعلام شده اند ، از وقت خود لذت ببرند.

محیط اجتماعی در باشاک شهیر:

باشاک شهیر یک محیط اجتماعی غنی را نمایان می سازد که بسیاری از مجتمع های خرید ، تئاتر ها ، سینما ها وسالن های کنفرانس وجشن را در بر می گیرد ، همچنین دارای امکانات ویژه برای افراد با نیاز های خاص است . استادیوم ورزشی بزرگ آن که در منطقه اولمپیاد قرار دارد بزرگترین ورزشگاه در ترکیه محسوب می شود .

این منطقه با ساختار جمعیتی جوان معروف است ، به این صورت که گروه سنی زیر بیست سال 40 در صد از جمعیت آن را تشکیل می دهد . همچنین در این منطقه زیرساخت های بسیار مدرن وجود دارند که در سطح جهانی بین استاندارد های راه حل های اعمال شده در شهر های هوشمند رده بندی می شود .

مزایای سرمایه گذاری در منطقه باشاک شهیر:

موارد زیر از مهمترین مزایای متعدد سرمایه گذاری در منطقه باشاک شهیر می باشند که آن را به یکی از مهمترین مناطق سرمایه گذاری املاک در استانبول تبدیل کرده است:

مزایای باشاک شهیر و جایگاه آن:

  • با فرودگاه آتاتورک 15 کیلومتر فاصله دارد ، علاوه بر آن ، دارای جایگاه استراتژیک بی نظیر می باشد که نزدیگترین منطقه به فرودگاه جدید استانبول محسوب می شود .
  • نزدیک دو مرکز نمایشگاهی اصلی قرار دارد ، طبق استاندارد های بین المللی طراحی و ساخته شده است ، این دو مرکز تنها 15 و 20 کیلومتر در دو سمت متفاوت فاصله دارد .
  • در نزدیکی منطقه باشاک شهیر یکی از مهمترین پروژه های بزرگ توسعه ای در ترکیه قرار دارد ، یعنی پروژه کانال جدید استانبول .

مزایای اقتصادی باشاک شهیر:

با توجه به اینکه این منطقه یکی از مراکز تجاری پیشرو در جهان می باشد ، فرصت دسترسی به ارزش اقتصادی مضاعف از خدمات و محصولات را با سرعت توسعه شده است ، زیرا باشاک شهیر میزبان یکی از بزرگترین مناطق صنعتی سازمان یافته در ترکیه می باشد ، 300000 نفر در این منطقه صنعتی کار می کنند . باشاک شهیر یکی از مناطق نزدیک به مرکز استانبول می باشد ، شهری که از مهمترین شهرهای بزرگ جهان از لحاظ اقتصادی و تجاری محسوب می شود . منطقه باشاک شهیر نزدیک بزرگراه بین المللی "تیم" قرار دارد .

مزایای ساخت وساز باشاک شهیر:

  • منطقه باشاک شهیر یک منطقه نوساز محسوب می شود ، همه پروژه ها و مجتمع های مسکونی طبق اصول ضد زلزله ساخته شده است .
  • همچنین ، این منطقه شامل دومین نمایشگاه بزرگ در شهر استانبول می شود .
  • پیشتازی در کاربردهای فناوری و نوآوری: امروزه ، شهرداری باشاک شهیر یکی از شهرداریهایی محسوب می شود که فنآوری اطلاعات را به بهترین نحو استفاده می کند . با توجه به زیرساخت های تکنولوژیک خود و با استفاده از فناوری اطلاعات ، خدمات بسیاری را به صورت مؤثر به شهروندان خود ارائه می دهد ، همچنین پروژه هایی را برای ارائه خدمات انجام می دهد . علاوه بر آن ، دارای زیرساخت های انترنتی با ظرفیت 100 مگابایت در ثانیه می باشد .

همه این موارد مذکور در کنار موارد دیگر باعث شده است که منطقه باشاک شهیر در استانبول به یکی از سودآور ترین مناطق در زمینه املاک و سرمایه کذاری املاک در استانبول ترکیه تبدیل شود ، زیرا این منطقه شاهد اقبال زیاد از سوی سرمایه گذارات خارجی به خصوص خرید آپارتمان ها در باشاک شهیر وسرمایه گذاری در آن است ، این امر منجر به آفزایش آشکار قیمت آپارتمان ها در باشاک شهیر شد ، قیمت ها در باشاک شهیر از سایر مناطق دیگر در استانبول بالاتر است .

نمودار زیر ، آفزایش آشکار قیمت آپارتمان طی پنج سال گذشته برای هر متر مربع در منطقه باشاک شهیر را نشان می دهد که ناشی از مزایای زیاد این منطقه می باشد .

همه این مزایا و ویژیگی ها را که به صورت مختصر بیان کردیم و در مقالات بعدی به صورت مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد ، باعث شده است که منطقه باشاک شهیر در استانبول به یک برگ برنده تبدیل شود و آن را به بهترین جا برای سکونت و سرمایه گذاری املاک در استانبول تبدیل کرد .

 

 

تدوین: damasturk

ادامه مطلب اقرأ أقل

پروژه های برجسته

شروع می شود از

$ 319.100

شروع می شود از

$ 83.000
پروژه های بیشتر

مشاوره فوری املاک و مستغلات

+90 555 160 50 00