شارك في فيسبوك شارك في تويتر شارك في واتساب

گردشگری پس از بیماری همه گیر کرونا در ترکیه

05/09/2023 گردشگری در ترکیه 1052 گردشگری پس از بیماری همه گیر کرونا در ترکیه

عناوین مقاله

بخش گردشگری در ترکیه و جهان به دلیل اپیدمی کووید 19 در تابستان 2020 ضربه های سنگینی متحمل شد . اکنون نشانه های امید به چهره شرکت و هتل داران در ترکیه برگشت تا آنها بتوانند در تابستان 2021 آن خسارت ها را جبران کنند ، زیرا ترکیه یکی از کشورهایی است که گردشگران اروپائی برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود خارج از قاره بیشتر ترجیح می دهند ، در واقع ؛ پس از لغو ممنوعیت پرواز به ترکیه توسط دولت محلی موسکو که در ماه های گذشته اعمال کرده بود ، اقبال گسترده گردشگران روس به ترکیه به ویژه آنتالیا و اطراف آن به وضوح دیده شد.

عوامل قوت بخش گردشگری در ترکیه در سایه بحران Covid-19:

ترکیه پس از فرانسه ، ایتالی واسپانیا بزرگترین میزبان گردشگران خارجی در اروپا می باشد ،  وزیر گردشگری آقای محمد ارسوی به رویترز گفت که با کاهش تعداد موارد از پنج هزار ، امسال ممکن است 30 میلیون گردشگر به ترکیه بیایند ، ولی کارشناسان گردشگری تخمین می زنند که امسال 6 میلیون گردشگر به ترکیه خواهند آمد .

در سال 2019 بیش از 52 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند، وکشور حدود 35 میلیارد دلار از گردشگری درآمد کسب کرد، و در سال 2020 بازدهی گردشگری در ترکیه 69% کاهش یافت. ولی در نیمه اول سال 2021 تعداد گردشگران از کشورهایی مثل روسیه، بلاروس و ازبکستان شاهد افزایش آشکار بوده است که در مقایسه با همین دوران از سال گذشته به 298.9% در کشوری چون اکراین رسید. همزمان درصد گردشگران عرب از چند کشور عربی مانند عراق، لبنان، لیبی و سودان به وضوح آفزایش یافت.

و با توجه به اهمیت بالای بخش گردشگری در ترکیه، افرادی که در این فصل به گردشگران خارجی خدمات رسانی می کنند در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند.

واکسیناسیون 44 میلیون شهروند در ترکیه:

در حال حاضر، استفاده از ماسک در اماکن عمومی باز و بسته در ترکیه الزامیست. مجموع موارد ابتلای روزانه به Covid-19 در پایان آوریل به بیش از 60،000 نفر رسید. پس از 17 روز قرنطینه کامل و محدودیت های بعدی، این تعداد به کمتر از 5000 نفر کاهش یافت . تا کنون 44 میلیون نفر در ترکیه واکسینه شدند. این تعداد تقریباً معادل 50% درصد جمعیت این کشور است که به 85 ملیون نفر رسید. سرعت تامین واکسن به بیشترین تعداد از شهروندان ، در کنار چرخش زندگی در این کشور و بازگشت آن به حالت عادی پس از لغو همه انواع ممنوعیت از ابتدای این ماه ، همه این موارد در تشویق فعالیت های گردشگری و ایجاد فضای مناسب و ایمن برای گذارندن تعطیلات لذت بخش نقش ایفا می کنند.

ترکیه برای استقبال گردشگران خارجی همزمان با اتخاذ تدابیر لازم و کاهش محدودیت های سفر آماده می شود:

قبلا، رئیس ترکیه آقای رجب طیب اردوغان اشاره کرد که محدودیت های سفر اعمال شده بر ترکیه در چارچوب اقدامات Covid-19 در نیمه دوم فصل گردشگری برداشته خواهد شد.  ودر واقع، ایالات متحده هشدار خود برای سفر به 110 کشور ومنطقه از جمله ترکیه را کاهش داده است.

همچنین، فرانسه ترکیه را از لیست "کشورهای قرمز" که محدودیت های سفر بر آنها اعمال کرده است، حذف کرد. در مورد این موضوع، سفیر ترکیه در پاریس آقای علی اونانیر اظهارات زیر را به اشتراک گذاشت:

"در پی اطلاعات مفصلی که ارائه کردیم، ما همین الآن اعلام کردیم که در لیست محدودیت های سفر در فرانسه از رنگ قرمز به نارنجی تبدیل شده ایم، آرزوی تعطیلات سالم و لذت بخش برای همه مسافران دارم".

بعد از تخفیف محدودیت های اعمال شده به دلیل کرونا، گردشگران چگونه برای سفر به ترکیه آماده می شوند:

  • وزارت بهداشت اعلام کرده است که "فرم ورود به ترکیه" که شامل کد HES می باشد باید به صورت الکترونیکی توسط افرادی که مایل به ورود به ترکیه از تاریخ 15 مارس 2021 در سایه Covid-19 هستند، پر شود.

مسافرانی که از این تاریخ به ترکیه پرواز دارند باید فرم ورود به ترکیه در این آدرس "http://register.health.gov.tr" را ظرف 72 ساعة قبل از پرواز خود پر کنند. این کار برای ورود همه مسافران ترک و خارجی به ترکیه الزامیست، کسانی که فرم را پر می کنند در سفر و اقامت خود در ترکیه قادر به استفاده از کد ویژه HEPP خواهند بود که برای آنها ایجاد شده است. اگر مشخص شود کسانی که با مسافر هنگام سفر وی تماس داشتند مبتلا به Covid-19 بودند، آنگاه دسترسی به مسافر به کمک کد HES که به طور خودکار با اطلاعات داده شده تولید می شود، آسان خواهد بود. به این دلیل، بر اهمیت دقت و به روز بودن اطلاعات ارائه شده تأکید شد.

  • طبق قوانین صادره در ترکیه، پس از 21 ژوئن، انجام آزمایش PCR منفی در سه روز قبل از ورود (72 ساعة)، از گردشگران وارد از خارج خواسته می شود. اگر افراد مورد نظر دو دوز از واکسن Covid-19 دریافت کردند یا در مدت شش ماه گذشته از بیماری بهبود یافتند، ارائه مدارک اثبات کننده این امر به مسئولین کفایت می کند، ودر این صورت نیازی به انجام آزمایش نیست.
  • سند "گواهی واکسن" که اتحادیه اروپا آن را برای تسهیل سفر در سایه همه گیری کرونا آماده کرد، در 1 ژوئیه 2021 لازم الاجرا شد . شورای اروپا پیشتر اعلام کرده بود که کشورهای عضو آیین نامه ای معروف به نام "گواهی دیجیتالی COVID اتحادیه اروپا" را تصویب کرده اند.

ترکیه با چه کشورهایی توافقنامه گواهی واکسن را امضا کرده است؟

 با افزودن اتریش، تا کنون تعداد کشورهایی که ترکیه با آنها توافقنامه ای برای به رسمیت شناختن متقابل واکسن Covid-19 و لغو محدودیت های سفر امضا کرده است به 6 کشور رسید.

منابع: wikipedia + mahfiegilmez

 

 
ادامه مطلب اقرأ أقل

پروژه های برجسته

شروع می شود از

$ 320.200

شروع می شود از

$ 83.000
پروژه های بیشتر

مشاوره فوری املاک و مستغلات

+90 555 160 50 00